Městský úřad Mimoň
Mírová 120,
471 24 Mimoň, Mimoň III
Telefon: +420 487 805 001
podatelna@mestomimon.cz
Prostřednictvím níže uvedeného formuláře máte možnost klást otázky.
Dobrý den, zatím není ordinace v provozu. Až bude registrace spuštěna, zveřejníme bližší ininformace.
Vážená paní,
vyhláška o nočním klidu a regulaci hlučných činností je dostupná ve sbírce právních předpisů. https://sbirkapp.gov.cz/vydavatel/ys8b5fe
Dobrý den,
Nádoby na bioodpad ze sídlišť jsme byli nuceni stáhnout z důvodu velkého znečištění bioodpadu různými jinými druhy odpadu.
Takže obsah nádob musel končit na skládce a ne v kompostárně. Popelnice na veřejná stanoviště vracet neplánuji.
Na webu města - aktuality je možné se podívat na fotografie,
které dokladují, jak občané respektují pravidla pro třídění odpadu.
Dobrý den,
Ve vodě nastává proces tlení organických materiálů (tráva, listí apod.). Vlivem tohoto procesu se vytváří huminové kyseliny, které snižují povrchové napětí vody. Tím, jak voda přetéká přes jezy a jiné vodní překážky, dochází ke zčeření a provzdušnění, což má za následek právě tvorbu pěny. Tato pěna plave na hladině vodního toku a postupně se zachycuje na březích v délce několika metrů až kilometrů (zejména v meandrech a v místech, kde se nachází ve vodním toku překážka, o kterou se zachycuje).
Tento jev je nejvýraznější zejména na podzim po ránu, kdy je chladno a v odpoledních hodinách teploty výrazně rostou. Zpravidla trvá do doby příchodu prvních mrazů. Může se však vyskytnout i začátkem jara, kdy jsou podobné klimatické podmínky jako na podzim.
Zbytky odpadu blíže nespecifikujete, ale předpokládám, že se jedná o odpady odhozené lidmi v blízkosti toku.
Předpokládám, že se jedná o tento přírodní druh pěny. Pokud by jste však měl podezření, že se jedná o únik nebezpečných látek nebo havárii je potřeba postupovat takto:
Kdo způsobí nebo zjistí havárii na vodách, je povinen ji neprodleně hlásit na telefonní číslo 150 Hasičskému záchrannému sboru ČR. Hasičský záchranný sbor ČR následně kontaktuje Českou inspekci životního prostředí. Ohlašovací povinnost se týká i úhynu ryb nebo organismů vázaných na vodní prostředí způsobených havárií na vodách. Nová povinnost se zavádí od 1. srpna 2024, kdy vstupuje v účinnost novela vodního zákona, která má především omezit rizika havárií na řekách a upřesnit pravomoci úřadů při jejich likvidaci. Novelizovaný zákon také zavádí registr výpustí ze zdrojů znečištění.
(Zdroj: https://www.tretiruka.cz/news/cizp-upozorneni-na-novou-povinnost-pri-havarii-na-vodach-od-1-8-2024/)
Dobrý den,
zrovna toto, co se stalo v minulém týdnu, tedy tři dny přívalových dešťů a napršení 35 mm za 45 minut v Mimoni, prostě nepobrala kanalizace a nemá to zrovna nic společného s částečně zanesenými koši v kanalizačních vpustech. Jinak vpusti, které patří Mimoni, tento příval zvládly, ale nezvládly to silnice ve Svébořické, kde se zbortila část kanalizace. Také byli vyplaveni lidé, kteří nemají zpětné klapky na kanalizačních vpustích a to se stalo na začátku ul. Skřivánčí, protože prostě tato kanalizace nedokázala takto velké srážky pojmout a zaplnila se.
Jinak máte pravdu, že se nečistí všechny vpusti, ale čistí se průběžně, jak je potřeba. Na některých místech třeba u cukrárny v Chanosu na silnici opravdu roste z vpustě tráva a musí se vyčistit.
Dobrý den, o tomto systému město neuvažuje a ani s ním nepočítá a teď důvody.
Víte budu to psát jako policista a ne jako starosta.
Tento systém je úplně zbytečný a k ničemu. Jako policista jsem za 16 let díky tomuto systému nebo obdobnému (Lípa ho máš už dlouho) nikdy nenašel jediné kolo. Praxe při krádeži kol je taková, že jej celé rozeberou a znova přestaví a jako bonus jej přestříkají a vybrousí výrobní číslo (toto nelze následně obnovit ani při zkoumání). Takže celá forézní značka je vlastně pryč a není to čím identifikovat. Je pravdou, že na SKPV nejsem již 6 let, ale myslím, že se tam nic v této věci nezměnilo. Také v Mimoni jsou krádeže kol opravdu výjimečné, kromě krádeží takových vehiklů, které mají minimální hodnotu. Ta drahá kola ve většině případů kradou profíci a ihned je převážejí jinam a nakládá se s nimi, jak jsem popsal. Takže toto opatření je opravdu zbytečné, protože stejně každé kolo má svoje výrobní číslo u levných na rámu pod pedály a u drahých na konci rámu u přehazovačky.
Petr Král, starosta města